100个梦想

My 100th Weeks in Singapore


I am officially 100th weeks old in Singapore!
This also marked my Second Year Anniversary in Singapore!
Times flies
I can no longer called myself as a newbie,
2 years, even newborn can talk now!

5月总是美好的月份,
假期特别多,天气特别好。
我也相信5月将会是我的lucky month,
期待有更多好的事情发生 :)

实在没有办法花太多时间回顾这过去100个星期的心情,
也许等我的暴风雨过了以后,
太阳缓缓升上时再来大谈特谈也不迟吧。

但是值得记录下的是为什么我回来新加坡?
记得当时候我从台湾自由旅行回来以后,
第一目标是希望能在槟城找到一份工作,
不然第二目标就是在吉隆坡的大公司里工作。
因为太想要留在槟城了,
我几乎看到适合的工作就寄出了我的履历表,
不停寄,不停的寄。
从小岛到北海的都不放过。
也有收到几份interview,
都不了了而知。
非常可拍,
每一天的等待感让自己觉得很差。
一分一秒的过,
一日一月的流逝。
心情极度沮丧之际,
朋友与我分享她新加坡工作的故事,
搞的我心痒痒。
她的一句“你过来新加坡陪我啦”
点燃起我奋斗之心,
不管了,就试试吧!
我记得寄了10几份出去,
收到interview,
飞过去face to face interview
then i got this job!
That's why I am here today for my first 100th weeks.

Although now I am leaving this job,
but I will not forget how happy/worry I am when i got this offer.
Hahaha
No matter how, is a memory that I will hold for life.

So now, let's await for a brand new chapter! 

Comments

Popular Posts